3 tips om lange artikelen hapklaar te presenteren

Je zult maar voor een fondshuis werken. En daarmee zo’n 10 tot 100 fondsen vertegenwoordigen. Van even zoveel fondsmanagers. Die allemaal hun eigen strategie volgen. Allemaal hun eigen visie hebben. En die ook opschrijven…

Dan heb je dus massa’s artikelen. Een enorme hoeveelheid content. Elke maand, week, dag misschien zelfs. En dan word je ook nog geacht al die content te vertalen naar interessante beleggingsideeën voor je klanten. Tja, logisch dat je dan soms lukraak selecteert en een artikel één-op-één doorzet naar een lijstje klanten. Maar werkt dat?

Presenteer content in hapklare brokkenbistro a gogo

Net als jij, zijn ook je klanten ‘kijkers’ geworden. Een artikel wordt voornamelijk ‘gescand’. Een inleiding wordt wellicht nog net gelezen, maar daarna gaat de aandacht op aan subkopjes. Dus….

  1. Zorg voor een sterke titel. Een goede titel trekt direct de aandacht en zuigt je klant naar de rest van het verhaal.
  2. Geef een concrete samenvatting. Maak in 2 of maximaal 3 zinnen duidelijk wat je klant aan de informatie heeft. Maak als het kan een link naar de actualiteit. De samenvatting kán de inleiding zijn, maar ook los worden gebruikt.
  3. Creëer extra alinea’s met duidelijke subkopjes.

Ook voor Engelstalige artikelen!

Ik durf te beweren dat je ook Engelstalige artikelen op dezelfde wijze moet pimpen. Maak ook dan een Nederlandse samenvatting/inleiding en gebruik Nederlandse titels en subtitels. Simpelweg omdat het prettiger ‘scant’. Zelfs als je gewend bent om veel Engels te lezen.

Redigeren niet altijd nodig

Natuurlijk kan elk artikel (opnieuw) een bewerking gebruiken. Zeker als het om een vertaling gaat. Maar de kosten en moeite die met redigeren gepaard gaan, zijn beter besteed aan selectieve campagnes.

Kleine tijdsinvestering betaalt zich uit

Ook ‘pimpen’ kost tijd, maar veel minder dan compleet redigeren. Als je wilt dat jouw klanten je fondsen herkennen, volgen en vertrouwen, zijn continue updates een uitstekend middel. Maar presenteer de updates hapklaar.

Mmm…

Catering van bistro a gogo 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>